Lid worden

Op deze pagina kun je informatie vinden over hoe je lid kunt worden van de zwemvereniging. We kennen drie soorten lidmaatschappen bij ZV Zaltbommel: zwemmers, trimzwemmers en ondersteunend lid.

Zwemmers
Als je wilt gaan zwemmen bij onze zwemvereniging, mag je eerst komen kijken en drie keer gratis mee komen trainen om te zien of het je bevalt. Voor kinderen van 10 jaar of ouder bekijkt de trainer waar en of er binnen de 3 groepen plek is. Neem van te voren even contact op met de trainer. Dit kan voor of na een training of via het contactformulier.

Na 3 keer besluit je of je lid wil worden. Vraag daarvoor het inschrijfformulier aan de trainer, of download het formulier van de website (pdf). Het ingevulde formulier kan worden afgegeven op de training of opgestuurd worden naar de secretaris. Adres zie onderaan.

Trimploeg
Voor de trimploeg geldt iets vergelijkbaars als met de gewone zwemmers. Je kunt eerst 3 keer meezwemmen om te zien of het trimmen je bevalt. Laat als je komt dit even weten aan onze trainer.

Ondersteunend lid
Je kunt ook ondersteunend lid worden. Als ondersteunend lid steun je de vereniging en heb je, op het zwemmen na, dezelfde rechten als een zwemmend lid. Dat wil zeggen dat je ook welkom bent op clubavonden en barbecues. Vaak zijn ouders van zwemmende kinderen of andere familieleden ondersteunend lid, maar iedereen kan in principe ondersteunend lid worden van de vereniging. Ondersteunende leden betalen 10 euro per jaar voor lidmaatschap. Grotere donaties zijn uiteraard ook welkom, kijk daarvoor even hier.

Tarieven
Kijk voor de meest recente tarieven op het inschrijfformulier.

Als mee wilt doen aan zwemwedstrijden, dan is een startvergunning van de KNZB verplicht. Deze startvergunning schaf je via de zwemclub aan.

Het is ook mogelijk alleen een startvergunning aan te vragen via ZV Zaltbommel zonder mee te doen aan de trainingen. I

Uitschrijven
Het is natuurlijk ook mogelijk om het lidmaatschap op te zeggen. Uitschrijven kan alleen schriftelijk bij de secretaris. Er geldt daarbij een opzegtermijn van 2 maanden. Het adres vind je hieronder.

Adres secretaris

Inschrijfformulieren of uitschrijvingen kunnen worden gedaan bij de secretaris.